Tällä pyörällä on melko pitkä öljynvaihtoväli ja se oli yksi syy miksi hankin sen. Joka ajelun jälkeen ei jaksaisi alkaa öljyjä vaihtelemaan. Ohjekirjassa mainittu vaihtoväli tuntuu kyllä melko pitkältä, joten itse olen öljyjä vaihdellut 2 -3000km välein riippuen vähän millaista ajoa on tullut.
Ensiksi poista pohjapanssari. Käytä konetta niin että se lämpenee, jotta öljyt tulevat helpommin ulos.
Aloita pyörän vasemmalta puolelta. Vaihdepolkimen takana on kaksi pulttia, oikean puolimmainen on öljyn poisto pultti. Irroita se ensin ja valuta öljyt ulos. (Varaa joku kippo pyörän alle mihin öljyt valuvat) Öljy voi myös olla kuumaa joten ole varovainen.
Öljypropussa on magneettinen pää joka kerää metalli pölyä öljyn seasta. Puhdista se huolella, jotta metallia ei pääse uusien öljyjen joukkoon.
Seuraavaksi poista öljysihti, jos et hankkinut täyttä vaihtosarjaa jossa tulee uudet sihdit puhdista vanhat huolellisesti brake cleanerilla ja paineilmalla. Täydellinen KTM OEM vaihtosarja löytyy osanumerolla: 00050000069).
Poist öljysuodatin. Suodatin voi olla tiukassa kiinni, itse käytin metallilangasta tehtyä koukkua irroitukseen, mutta myös voimakas magneetti toimii ulos vetämisen apuna.
Siirry toiselle puolella pyörää. Sieltä löytyy vielä toinen öljysihti ja toinen öljynsuodatin.
Kallistele pyörää puolelta toiselle saadaksesi kaiken öljyn pois. Puhdista myös suottamien paikat vanhasta öljystä. Tämän jälkeen asenna uudet suodattimen ja sihdit takaisin paikalleen.
Siirry takaisin pyörän vasemmalle puolelle ja asenna öljynsuodatin ja sihti. Lopuksi öljyproppu paikalleen.
Lopuksi uudet öljyt koneeseen. Tämän pyörän öljytilavuus on 1,7 litraa.
Kun uudet öljyt ovat koneessa käynnistä kone ja anna sen käydä hetki tyhjäkäyntiä että öljyt pääsevät uusiin suodattimiin ja voitelu alkaa toimimaan.
Tekaisin myös videon hommasta: